donderdag 9 mei 2013

Mysterie opgelost en we kijken niet op een bloesempje meer of minder

 
Het middenstuk van de Mystery van Pink and Barbara is af.
Maar ik heb hem iets anders gemaakt dan in het patroon stond.
 
Want die kleine vierkantjes die je hier ziet zijn 1x1cm.
 Daar was ik wel klaar mee.
En dus heb ik minder blokken gemaakt.
 Maarrrrrr..
dat betekent niet dat het weinig werk was.
 Ieder blok bestaat uit 16 blokken.
 2 verschillende,
 waarvan het ene blok 5 nine-patches heeft,
 van weer 9 vierkantjes van een cm.
 Het andere blok heeft 4 blokken met 4 vierkantjes van een cm.
Ik ga het niet optellen, maar het was heelveel!
 
 
2 dagen vrij en 2 dagen de blokken in en aan elkaar gezet.
Nu nog een mooie rand erom.
 
 
Er komen 2 randen aan,
een blommetje en een ruitje.
Maar vandaag niet meer.
 
 
Gisteren ook nog even naar de moestuin geweest
De bonenstokken staan.
Het rekje voor de komkommer staat,
 en het gaas voor de erwten is ook weer uitgerold en op z'n plek gezet.
Nu nog gaas om het hele stuk,
 de konijnen gaan maar ergens anders eten,

 
De aalbes staat in volle bloei.
Er komen al voorzichtig kleine groene besjes.
Tijd voor een kleedje erover.
De vogels gaan maar ergens anders eten

 
De appelbloesem is open.
 Mooi hè?

 
Dit appelboompje stond ooit op de nominatie om compost te worden.
 Maar als je hem nu ziet!
Ik ben blij dat we hem een 2de kans hebben gegeven.
 
fijne dag, Marleen
 

 

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...