zaterdag 27 oktober 2012

het begon allemaal met ....kleine fotosessie

 
Het begon allemaal met de stofjes die ik kocht voor dit appelquiltje.
Het hangt nu al jaren in de boerderijwinkel van onze plaatselijke fruitteler Lievaart.

 
Die stofjes kocht ik op een beurs en daar lagen ook groentenstofjes.
Ik als fervent groententuinier kocht er een aantal.
Maarja, dat zijn dan altijd grotere stukken stof.
 En zo kwam er, met wat bijgezochte stofjes, een tafelkleed.

 
Er was nog stof genoeg over.
 Na een poosje de la van binnen te hebben bekeken,
 en wat toevoeging van andere stofjes(oa een mislukte Ricky Timms),
kwam er dit oogstquiltje.
 Dat ben ik nu nog aan het doorpitten.

 
Nog steeds was er stof over.
En nog 3 blokken van het oogstquiltje die ik niet had gebruikt.

 
En zo ben ik gisteren,
 na alles weer uit de la getrokken te hebben,
weer achter de naaimachine gaan zitten.
Want dat huisje is toch wel heel leuk om een miniquiltje in te hangen.
En....

 
.....er waren drie blokken.
 Dus kwamen er nog een paar leuke pannenlappen bij.
 Ook de achterkanten zijn restverwerking.
 Maar dat is niet bijzonder, daar heb ik geen foto van gemaakt.

 
Leuk voor in de keuken.

 
Lekker fleurig.
 Maar er was nóg een beetje stof over.

 
En daar heb ik deze biscornu van gemaakt.
 Deze kant met een ninepatch...

 
...en deze kant met lieve kippetjes.

 
Dagje zoet,
leuk stel zo,
 en nu nog maar een pietsie stof over.
Dat zit in de restjespot.
 
fijne dag, Marleen

1 opmerking:

  1. Het ziet er allemaal heel vrolijk uit.
    Je hebt lang plezier van die stof, grappig!
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...