donderdag 2 augustus 2012

Wat doe je tijdens de Olympische Spelen: stokhaken en doorpitten

 

ongesponnen van de angorageit
Zo begon de reis van het dotje mohair van de angorageit. Gekocht in Aalten op de Farm and Countryfair vorig jaar. Een jaar op zonder in een zakje bewaard.

gekaard van de angorageit
In mei ben ik begonnen met kaarden. Dat was nog een hele klus want die krulletjes zitten best wel in elkaar. Plukje voor plukje werd het een mooie dot. En toen ben ik gaan spinnen.

een mooie mohair shawl
 En al tijdens het spinnen kwam de vraag bij mij op: en dan? Er was maar een klein beetje ongeveer 100 gram. Wat doe je daarmee. Inmiddels was ik het stokhaken al een paar keer tegengekomen.

detail van het stokhaken


 Ideaal voor deze wol. Je kunt het heel dun spinnen dus het kanteffect is groot. En nu is hij af. Niet heel groot maar wel behaaglijk en warm.


doorpitten van een mandjesblok
 Ook mijn oogstquiltje heb ik weer uit zijn tasje bevrijd. 1 Mandje is nu doorgepit en het is precies geworden wat ik bedacht had. Door de schuine lijnen krijg je een echt mandjeseffect.

doorgepit mandje
Die lijnen lopen door het hele blok van de mandjes. De andere blokken doe ik weer anders. De lijnen voor het doorpitten staan er al op, dus vandaag bij het kijken naar onze sporters kan ik weer gewoon verder.

fijne dag, Marleen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...