maandag 25 juli 2011

kijk die kool eens!

Kijk die kool eens, in het midden. Een pracht van een spitkool. Tot nu toe puntgaaf. De konijnen hebben hem nog niet gevonden.
Inmiddels zijn de net opgekomen boontjes de sigaar en een bloemkool tot op de stronk afgegeten. En de loof van de worteltjes. Nou ja, het zij zo. Ik ga gewoon genieten van wat er wel van de tuin komt en dat is nog best veel hoor. De tuinboon die je hier ziet is inmiddels in de plukemmer verdwenen, met z'n broertjes en zusjes, heerlijk. En die tomaten dan, volgens mij lusten konijnen geen tomaten. Dat komt goed uit want wij wel.Thuis hebben we van die prachtige druiventrossen hangen, ook dat komt goed.
Dat peertje is een verhaal apart. Weten jullie nog dat ik gesnoeide stronken van de perenbomen uit de boomgaard had meegenomen. Deze ging bloeien, kreeg iedere keer nieuwe blaadjes en toen ook nog peertjes. Niet te eten natuurlijk, veel te klein. Maar wel leuk om te zien hoeveel leven er nog in zo'n stronkje zit.

fijne dag, Marleen

1 opmerking:

  1. Wat een leuke foto's van je tuin. Ik heb gelukkig geen last van konijnen in de tuin, maar wel (uiteraard) van slakken. Wij eten al volop tomaten uit de kas. Ik heb ook tomatenplanten in potten en dat gaat ook heel goed.
    Groeten,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...