vrijdag 8 april 2011

volle bloei en wat ik nu weer vond!


Ja hoor, gelukt! Vanmorgen vroeg ben ik naar de tuin gelopen, want de zon staat dan mooi vanuit het oosten op de tuin. De pruimenboom bloeit. Schitterend! Wilde ik toch even laten zien. Het is nu overal zo mooi buiten met al die bloesem.
                           
Daarna even naar mam want plastic werd opgehaald en dat moest naar voor aan de weg. Toen was ik toch aan het ruimen en wat kom ik tegen? Mijn eerste zelfgemaakte blokkendeken. Ter bescherming over een paar tuinstoelen helemaal achterin de schuur.

Nou, de muizen hadden er flink in huisgehouden, letterlijk want er zat een flink nest in. Die heb ik eruit gehaald en de deken mee naar huis genomen voor een foto. Er zat toch al een systeem in zo te zien. En echt allemaal restjes, want je kocht toch geen stoffen voor een lappendeken! Twee kanten met blokken, rand erom. Niks vulling, niks doorpitten. Gewoon hup, op elkaar en klaar. En toch leefde het nog, bijna letterlijk met die muizen. Nu is de deken vereeuwigd op de foto en ligt het origineel in de vuilnisbak. Zonde? Nee hoor, het moet wel leuk blijven. Ik wil graag dingen bewaren maar stinkend naar de muizen en de gaten erin? Nee, de grijze is er goed voor. Maar toch leuk. Ik denk dat de deken 30 jaar oud is. En veel stofjes erin nog veel ouder.

fijne dag, Marleen

1 opmerking:

  1. Hee Marleen
    Wist je nog dat je die deken gemaakt heb
    wilma D

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...