zaterdag 9 april 2011

het wordt wat en de pracht van buiten


Het begint wat te worden, de a tisket a tasket op de Marleense manier. Ik heb gisteren het een en ander aan elkaar gezet en ik ben niet ontevreden. Deze 3 rijen konden helemaal in elkaar. Van de andere rijen zijn de blokken nog niet helemaal af. Dus dat ben ik nu aan het doen en tussendoor maak ik iedere keer een paar hexagonnetjes.
                        
Wat een stralende dag vandaag. Toen ik terug kwam uit de supermarkt in het naburige dorp, op de fiets, zag ik voor het eerst deze lente eendenkuikentjes. Moeder schrok zich rot en ging ervandoor met haar kroost. Net nog gekiekt.

 En wat dacht je van dit stel. Mevrouw en meneer boerenzwaluw. Pas ben ik onverwacht naar een avond over zwaluwen geweest en dat was heel leerzaam. En dus had ik tegen Peter gezegd, let goed op of je de boerenzwaluw al in de stal ziet. Vorige week was dat het geval, zaterdagmiddag om 5 uur. En vanmorgen had ik ze op de foto. Met hun nestje.

En ik ben vandaag even de boomgaard ingelopen. De perenbloesem staat net in bloei, zo mooi. De appelbloesem komt eraan. Als die volgende week ook nog bloeit is het helemaal prachtig.

fijne avond, Marleen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...