dinsdag 5 april 2011

soms niet zo leuk

Een berichtje zonder foto. Soms heb je geen beeldmateriaal van wat er gebeurt in je omgeving. Daarom heb ik eerst het berichtje gemaakt met de Liebster Blog Award gekregen van Dorien. Lekker positief. Daar was ik aan toe

Want wat mijn oude alleen wonende moeder overkwam vermorgen! 
Ik kwam tussen de middag uit mijn werk bij haar om de portemonnnee te halen voor wat boodschapjes. Tjonge Marleen zei ze, ik heb mijn ring vanmorgen op tafel gelegd maar hij ligt er niet meer. Er is wel een meneer geweest, die zal hem toch niet meegenomen hebben? Nou wel dus, en de pinpas en de sieraden boven uit de sieradenla. Moeder een kopje koffie voor hem zetten.Gewoon naar boven gelopen. U hebt daar toch niets nodig, jawel zei hij. Inderdaad, Alle gouden sieraden, de nep heeftíe laten liggen. En flink gepind van de pas. Daar ga je lelijke woorden van zeggen. Zo'n oud mens, 81, zo belazeren!!! Het ergste is dat ze de sieraden van mijn vader heeft gekregen die al 40 niet meer leeft. En dat ze het toch al zo moeilijk heeft omdat haar zoon, mijn broer, 5 maanden geleden op 46jarige leeftijd is overleden. Daar komt ze al niet overheen en daar is ze erg van in de war, wat ons zorgen baart. Gelukkig heeft ze lieve buren die nu nog beter gaan kijken. Maar dit is weer een klap. Ze mag de deur niet meer opendoen, behalve voor ons, familie en de mensen die altijd komen. Ketting erop houden mam. Ja maar een meneer van de bank( zei hij) die geef je toch een kopje koffie? Nu niet meer mam.

fijne dag, Marleen

5 opmerkingen:

  1. Jemig... wat een bericht zeg! Dit lees je alleen in de krant.. maar nu komt het wel heel dichtbij! Heel veel sterkte en zeker voor je moeder...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een naar bericht!! Wat een held om een oude dame te bestelen...
    BAH!!!

    Mijn schoonmoeder woont opzich en is erg in de war aan het worden. Dit soort dingen kunnen ze gewoon niet meer hebben....
    BAH... wat een held....BAH...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb je er over gesproken, en nu ik het bericht lees word ik weer boos, heel erg vervelend allemaal
    wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat vind ik dit erg voor jou en je moeder. Vreselijk vind ik het dat zo iets gebeurt. Mijn moeder is net zo oud en heeft het meegemaakt dat ze de beurs uit de woonkamer weghaalden, terwijl ze even in het voortuintje was. Triest allemaal. Sterkte voor jullie en groetjes van Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ach meisje toch, wat een vreselijk bericht! ja mijn moeder was altijd al zo bang, en we lachten er wel eens om, en er is gelukkig ook nooit iets gebeurd, ze is nu al 16 jaar dood, maar je moet er niet aan denken, wat bezielt zulke mensen???ik begrijp dat ze ontzettend lijdt onder het verlies van je broer, ik verloor ook een broer, hij is maar elf geworden en mama is er nooit overheen gekomen. wat je ook probeert maar het is dan heel moeilijk om te helpen. maar iets anders, wat lief van je mij zo´n award te geven, eerlijk gezegd begrijp ik als volkomen computerleek niet zo goed hoe ik er mee om moet gaan, maar ik bedank je van ganser harte, en probeer het leven weer op te pakken. en ik hoop toch zo dat je moeder toch een beetje opknapt en het zal kunnen vergeten. sterkte ermee en lieve groetjes uit duitsland trijnie

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...