woensdag 6 april 2011

positief worden

Dat klinkt bijna negatief maar dat is het niet. Na gisteren was ik vanmorgen vooral boos. En ik werd steeds bozer. Dat moet niet want het lost niets op. Dus tussen de middag ben ik met de hond gaan lopen naar de tuin en het daarachter liggende dijkje.

En van langs het water wandelen word je rustig. Zondag had ik al een paar plaatjes geschoten en was ik op zoek geweest naar nestjes van watervogels. Niet gevonden. Maar vanmiddag, bingo. Een meerkoet was heerlijk aan het frutselen. Misschien zat íe er al en heb ik hem/haar over het hoofd gezien maar nu heb ik hem/haar op de kiek.
                   
En ik had ook een foto genomen van het huis waar ik geboren ben,  met dat rode dak. Daar woont mijn moeder nog steeds. Onwetend van wat er 2 dagen later zou gebeuren.

En op de tuin ben ik iedere dag heel ongeduldig aan het kijken of de bloesem al bloeit. Het komt. Morgenavond nog eens gaan kijken, misschien staat de boom dan in volle bloei.
                   
Waar je ook rustig van wordt is als je thuis moet blijven omdat er iemand komt voor onderhoud aan de cv-ketel en je dus lekker kunt knutselen aan je quilt. Sashings gesneden, dat kan aan elkaar. De laatste dresden plates op de ondergrondjes gedaan en de laatste 2 mandjes geplakt. Want daarmee kan ik nu even alles op de grote lap spelden en kijken wat waar precies qua kleur moet komen. Ik denk dat ik dat voorelkaar heb. Heerlijk. Toch positief.

fijne avond, Marleen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...