maandag 14 maart 2011

zo lekker!!

Ja, die rabarber ook, als íe straks is grootgegroeid. Maar de temperatuur! Ik merkte het gisteravond al toen ik even met de hond naar buiten liep. Alles ruikt dan anders. Verraderlijk, dat wel. Maar nu even genieten van zonder jas naar buiten. En ook even naar de tuin. De rabarber update. Die gaat goed. En weet je wat ik nou zo lekker vind , strakjes tuinboontjes met rabarber erbij, heerlijk! Wat heb ik zin in het moestuinseizoen. Zaterdag gaan we ruimen en als het dan goed gedroogd is kan er gefreesd worden. Kom maar op met die lente.
                             
De lavas begint nu ook kleine blaadjes te krijgen. Eigenlijk dezelfde mooie kleur als de rabarber.
                             
En de knoppen van de pruim zijn ook alweer wat dikker vergeleken met de vorige fotosessie.
                             
En dit is de zwarte bes. Daar maak ik ieder jaar veel sap, of meer een soort saus, van. Een dankbare bessensoort. Ik ben geen kok, maar dat geknoei in de keuken om jam en sap enzo te maken, dat vind ik leuk om te doen.

fjine dag, Marleen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...