dinsdag 1 februari 2011

fabel

 sokken breien. Ouderwets hè? Er was geen oma die sokken wilde breien voor in de klompjes van zoonlief toen die nog klein was. Ja, 1 keertje. En toen de schoonmama van een vriendin. Maarja, dat schiet niet op natuurlijk. Lief maar je voelt je er niet lekker bij. Dus heb ik een patroon opgezocht, met grote en kleine hiel, en ben gaan breien. En ik vind het leuk. Geen 10 paar per jaar, maar 2 paar lukt toch wel. Iedereen hier in huis vind het prettig om lekker warme sokken te hebben. Zelf de vriend van m'n dochter wil nu eigengebreide sokken. Deze worden voor m'n dochter. Ik heb niet genoeg sokken mam, ja met al die kou van de afgelopen tijd! Ik heb sokkenwol van Drops, fabel. Die is in allerlei kleuren te koop. Dat maakt het ook leuk. De boord brei ik 2 recht 2 averecht, maar de rechte steken eerst links, dan rechts insteken zodat je een kabeltje krijgt. Weer eens wat anders. De kleur van de bovenste foto is de goede kleur.

fijne dag, Marleen
                  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...