woensdag 12 januari 2011

oud, oud, oud


En dan ben je ,s ochtends bij je moeder aan het opruimen. Oma heeft ruimte zat en heeft dus ook de 55 jaar dat ze in dit huis woont, alles bewaard en gespaard. Maar nu wordt het tijd voor ruimen, want ze kan zelf de boel niet zo goed meer bijhouden. Dat moeten anderen gaan doen. En die kun je niet opzadelen met een huis vol bewaarde spullen. Dus ruimen.
En dan kom je een beschuitbus tegen met, naar het lijkt, allemaal naalden enzo. Neem maar mee hoor. Ja mam. Thuis de bus op z'n kop gezet. Wat een schatten.
                        
De bus komt nog bij mijn oma vandaan. Die is een jaar of 10 geleden overleden en ze was 95. Dus de schatten in de bus zijn behoorlijk oud, want zoveel handwerkte ze niet meer. Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook van oude troep hou. Zeker als daar een verhaal aan zit.
                  
                           
 Dus heb ik mijn oude, allereerste naaidoosje opgezocht( waarom daar nou een spiegeltje in zit????) en de spulletjes van oma daarin gedaan.Ik ben er zo blij mee.

 
 Oja, deze dame is nog niet zo oud, maar wel ondeugend. Haar naam past wel, Timmie, ondeugende naam. 6 jaar maar gedraagd zich als een puber. Zeker als het regent want dan kun je niet even lekker buiten racen. Dat doe je dan binnen. En spring je in een oude schaal, onee!! Heel voorzichtig, even fotootje en dan eruit. Zachtjes zachtjes, anders duikt de boel misschien, zou jammer zijn. 

 fijne dag, Marleen


2 opmerkingen:

  1. Heerlijk, he, oude spulletjes. Zeker als ze met handwerken te maken hebben. Enne: onze Bas is 13 jaar en kan nog steeds helemaal als een kitten spelen met een schroef (of wat dan ook maar). Katten blijven eeuwig jong.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er leuk uit :)
    Pssst... ik hoor er nu ook bij!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...