donderdag 13 januari 2011

kinderen van de wereld

kinderen zouden het overal in de wereld goed moet hebben, Goede voeding, goede kleding. Maarja, dat is nu eenmaal niet het geval.
 Maar deze kinderen hebben het wel goed. In hun traditionele klederdrachten hebben deze kinderen regelmatig een mooi plaatsje bij ons aan de muur.
De kindjes zijn geappliceerd. Restjes zijde, van een zelfgeverfde lap. Een stukje stof van een dirndl jurkje van mij, ooit door mijn moeder gemaakt en bewaard. Een stukje hollandse blauwdruk. Zelfs een stukje stofdoek. Ik had zachte dik-ogende stof nodig voor de eskimokindertjes. Ik had nog een stukje groen, en uit de lappenmand van een vriendin kwam een stukje stofdoek van haar moeder. Kan toch gek gaan in de wereld. Dit is toch ook wel een van mijn lievelingen. De quilt heeft ook nog op een quilttentoonstelling gehangen in Nieuwkoop zo'n 2 jaar geleden. En toen'ie daar hing dacht ik ook: Hij is best mooi.

fijne avond, Marleen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...