vrijdag 7 januari 2011

op de boerderie

We wonen op het platteland. We kijken, nu nog, uit het voorraam over het weiland. Ik ben in dit dorp geboren en getogen. En ik ben gek op de ruimte, ja zelfs in het groene hart.
We hebben een moestuin op ongeveer 100 meter afstand van ons huis, aan het water. 'sZomers lekker groente van eigen tuin.
Hier bij huis hebben we kippen gehad en konijnen, een hond, nu weer een en altijd wel katten, nu nog steeds een. Voor de deur jarenlang de koeien van de slager, bij tijd en wijle met kalf, lekker ouderwets bij moeder drinkend.  Veel boerderijen, helaas tegenwoordig niet allemaal meer als veehouderij. Opgegroeid tussen de beesten, zullen we maar zeggen. Toen ik dit patroon tegenkwam was het liefde op het eerste ge
zicht. Boekje aangeschaft en meteen begonnen met de borduurseltjes. Stofjes van bep bij elkaar gezocht en zie het resultaat.

enkele details van de stitchery's

kleuren combineren is niet zo moeilijk met deze stofjes,de stitchery's zijn met bruin borduurgaren gedaan


                                            erg leuk om te maken maar wel problemen
met de blauwe verdwijnstift, die verdween heel lang niet.

Ik baalde verschrikkelijk dat het blauw maar niet uit de stof wilde verdwijnen. De plantenspuit stond iedere dag in de aanslag om te gebruiken. Uiteindelijk na een maand of 2 is het gelukt en ligt de deken nu lekker op de bank. Bij ons worden ze 's avonds wel gebruikt hoor. Lekker over je voeten, heerlijk.
Zoals je kunt zien, is de laatste rand van kleine vierkante blokjes. Dat was niet volgens patroon, maar daar trek ik me toch weinig van aan.
 Een quiltster, waar we  op bezoek waren om haar quilts te bewonderen, zei : "Ik koop stoffen voor een quilt en ik maak alles op. Die had soms ook buitenrandjes van hele kleine stukjes.
Maar de tip vind ik geweldig. Want hoe vaak gebeurt het niet dat er weer wat overblijft, dat in de kast verdwijnt. Vaak net te weinig is om weer voor iets anders te gebruiken. Dus probeer ik dat nu ook. Het lukt niet altijd, maar de intentie is er wel. Scheelt wel een hoop restjes in de kast.

fijne dag, Marleen

1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...