zondag 9 januari 2011

civil war diary quilt

                                                   
De Civil war diary quilt.
Daar ben ik ook mee bezig. Heel leuk om te doen, zoals bijna alles. Deze doen ik helemaal op de naaimachine.
Printen, malletjes maken, tekenen, spelden en dan de hele bubs naar de naaimachine. Waar je dan bij sommige blokken van die lange linten met b.v. driehoeken achter je machine krijgt. Een beetje lopendebandwerk. Dat is best leuk. Zo heb je altijd wat voor de machine en altijd iets met de hand wat je kan pakken.

                      

                                   
De kleuren is een verhaal apart.
Ik dacht: met 3 kleuren beginnen, bij het volgende blokje 1 weg, andere kleur erbij. Dan krijg je verloop van kleuren. Nou, niet dus. Ik gebruik donker midden en licht, maar ik moet zeggen dat het geheel toch wel verrassend mooi wordt qua kleuropbouw.
Het quilten doe ik net als bij DJ quilt as you go. En daarom liggen de blokjes die daar aantoe zijn in hetzelfde doosje als de DJ'tjes. De blokken heb ik genummerd. Zo weet ik wat waar komt.
Is dat zo belangrijk. Ja, want de achterkant heeft ook een patroon. Maar dat laat ik de volgende keer zien
                                 
Binnenkort ben ik klaar met de broeken die ik aan het maken ben en dan gaat de cwdq weer onder de machine. Helemaal zin in.

fijne dag, Marleen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...