maandag 27 december 2010

dagen na kerst,

 Heerlijk, die dagen na kerst. Alle festiviteiten weer gehad, bere gezellig natuurlijk, maar nu heb ik het gevoel dat we kunnen gaan uitrusten van alle drukte die eraan vooraf ging. Veel werken en de boodschappen en ook nog een schoonpapa die het ziekenhuis inging( en nog steeds ligt).Vandaag lekker aan de loper bezig. Het idee erover begint steeds meer vorm aan te nemen. Ik laat deze week nog wat foto's zien.

Mijn vriendin en ik mochten een keer onze quilts ophangen in de kerk tijdens monumentendag. Alweer 2 1/2 jaar geleden. Dat lieten we ons geen twee keer zeggen. Alles uit de kast getrokken. en sjouwen maar. Niet alles kon hangen,  maar dat hoefde ook niet.
                   
Hier 1 van mij, tussen prachtige beelden in van een plaatselijke kunstenaar. In zijde en driedemensionaal, maar dat zie je niet zo goed.
                      
Een beetje donker, maar dit is hetzelfde patroon van Kaffe Fassett, als de hollandse quilt, gemaakt van taft, dat is lastig werken. Maar wel heel mooi.
                   
Een ragquilt, lapjes op elkaar gestikt met een kruis en daarna met de naden naar buiten aan elkaar gezet. Heel apart. Leuk om te doen, alleen het knippen van de naden, daar krijg je wel lamme handen van.
                
 Samen op de ballustrade, rechts die van mijn vriendin, links die van mij. In het midden hangt nog een prachtige van haar, die vanuit de verte  net zo mooi is als van dichtbij. Nu moeilijk te zien maar het is een bol of bal, waar diepte, door gebruik van grotere of kleinere stukjes van de kleuren, ontstaat.
Het is best leuk als je je quilts zo ziet hangen. Eerst denk je: die van  mij zijn niet goed genoeg om de wereld( het wereldje) te laten zien, maar aan de andere kant is het allemaal handwerk, met hulp van de naaimachine in sommige gevallen.( Ik hoorde dat dat ook onder handwerk valt.) Nu ga ik weer heerlijk verder aan de loper. Morgen meer details.

fijne dag, Marleen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...