maandag 7 september 2015

niets te doen? echt wel


Het lijkt alsof hier niets meer gebeurd.
Maar dat wel hoor,
heel druk zijn we.
Pas maakten we ook een heerlijke dadeltaart.
Er komt geen oven aan te pas en
als hij klaar is blijf je snoepen,
zo lekker.
Een toppertje voor in de 'gelukte en lekkere recepten' map.


Ik brei me een slag in de rondte 
aan deze domino-tuniek.
Eigenlijk moet hij deze week toch wel af komen.
Heel leuk om te maken, 
soms moet een project gewoon af.


Op een zonnige, 
zeer warme dag 
ben ik bij een kennis 
aan de freubel gegaan met tegellijm.
Er stond nog een oude pot
 die mooi van vorm, 
maar lelijk van kleur was.
Daar wist zij wel raad op.
Dan ben je een dagje zoet met kliederen en kwasten.
Het resultaat is niet gek voor een eerste probeersel


Met de kalebasjes uit de moestuin 
is dit toch weer leuk geworden.


Eigenlijk wilde ik een hertshoorn in deze pot,
 maar deze varen staat ook erg mooi.


En natuurlijk heb ik de moestuin waar heel veel tuinwerk in zit.
Zo leuk.
Deze pompoen is nog heel van de tuin gekomen,
Maar de laatsten,
die ik helemaal wilde laten uitgroeien tot reuzen,
hebben een flinke tik,
 zeg maar veel tikken, 
van de ernstigste hagelbui in jaren,
 gekregen.
Ach ja, met een tuin is het altijd wat.
Toch liggen ze ook weer te pronken thuis, 
al is het met gaten en 
misschien daardoor iets korter.

Fijne avond, Marleen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...