woensdag 12 augustus 2015

ontmantelen, weer opbouwen en genieten


Afscheid nemen van de oude tuin.
De ontmanteling van ons eigengebouwde, 
20 jaar oude,
 huisje.
Alles netjes opgestapeld om later af te voeren.
Ineens een doorkijkje naar de dijk achter de (oude)tuin.


Vanaf  de achterkant is al te zien
 dat hier niet geen groenten meer gekweekt worden.
Zelfs de pruimenbomen willen geen vruchten geven dit jaar.
De bessenstruiken zijn leeg.


Eigenlijk neemt de natuur best snel de zaak weer over 
als mensenhanden niets meer doen.


En dan de nieuwe tuin, 
50 meter verderop


Er begint zich een nieuwe tuin te vormen,
waar we nog jaren plezier van kunnen hebben.


De kist uit het oude huisje versleept naar het nieuwe.


Bezig met een straatje leggen,
maar dat gaat niet zo snel,
want na 3 tegels moet ik weer stoppen.
Komt wel goed.


De grote kweekbak overgesjouwd.
Daar gaan de aardbeien in.
Dan kan ik ze goed afdekken tegen vogels en kikkers.


EN het eerste tuinplezier is er al.
Mooie artisjokbloemen worden dit.


In m'n stukje bloementuin een bij op de Phacelia.


De eerste pompoenen dienen zich aan.


Volop kroten.


De framboos is aangeslagen
 en geeft al de eerste (mini)oogst.


Toch al een peertje aan mijn moederdag-kado.


De radijs is vaak maar even lekker, 
daarna worden ze te groot.
Ik heb ze laten staan en ze bloeien nu volop.
De bijen en vlinders vinden het geweldig.
En ik vind de bijen en vlinders weer geweldig!


En de eerste flinke oogst is al binnen.
Heerlijk,

fijne dag, Marleen



















1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...