vrijdag 23 januari 2015

De Civil War Diary Quilt én een beetje jam

 
Vorige week ben ik braaf aan het doorpitten geweest.
Ik dacht 10 blokken,
 ik heb eigenlijk niet geteld.
 
 
 
Ze zijn allemaal op maat gesneden.
Zo handig die 20x20 cm mal.
Ik kocht hem ooit voor een prikkie
 omdat er een stukje van een hoek af was.
Nou, er zijn nog 3 hoeken,
prima.

 
En dus is er weer een stapel om op de
 "quilt-as-you-go"
methode aan elkaar te zetten.
Dat bevalt zo goed.

 
Het boekje is er weer bij gepakt,
en er zijn alweer 2 blokjes in elkaar.
Ik moet zeggen,
dit is een lastige.
Heel goed opletten.
Maar wel mooi!


 
Dit is gewoon gaan.
Kleurtjes op de juiste plek leggen,
 spelden
 en in elkaar.

 

 
En nu wil het geval dat de vriezer
aan de buitenkant begon te bevriezen.
Dat is niet goed.
Maar ja, hij is 30 jaar oud.
Gisteren maar een nieuwe besteld.
En die komt morgen.
 

 
Meteen weer een reden
 om het fruit uit de vriezer te halen
en weer lekker jam te maken.
Bramenjam deze keer met een vleugje pruim
 
 
Dus meneer van Gilse doet hier
zelfs in de winter goede zaken.
5 kg fruit kwam er uit de vriezer rollen.
Ik hoef me niet te vervelen vandaag.
Wel even een blogje maken natuurlijk,
want het moet toch ontdooien
 (fout woord volgens dochterlief)
 
fijne dag, Marleen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...