woensdag 28 augustus 2013

poef en een 'one row lace scarf' patroontje

 

 
Een la leeg.
Niet dat dat de opzet is.
 Maar dat ruimt wel op.
Dit kwam eruit.
'k Snap niet dat het er in paste.
Maar goed,
 nieuw project dus.
 
 
Dit is een stuk overzichtelijker.
Maar dat kan nog beter.

 
En daar hebben we dit voor nodig.
Bijna manshoog,
 zo'n zak.
 
 
 
De doos waar het in afgeleverd werd is zo groot,
 dat Bas er gewoon in en uit kan lopen.
Hij hoeft niet eens door de knie-en.
 
Een even snel projectje.
Van deze grote bol wilde ik al een kantsjaal breien.
Ik dacht eerst een driehoek te maken,
 maar hij wordt toch recht.


 
Patroontje weten?
Komt 'ie.
 
Patroon kantsjaal:
Zet een aantal steken op dat deelbaar is door vier.
Ik heb hier 40 steken met naalden nr 7.
Brei 2 naalden recht.
 
Dan: 4 steken recht," omslag, 2 steken samenbreien, 2 steken recht", herhaal vanaf "de hele naald.
 
Deze naald herhalen tot je de gewenste lengte hebt bereikt.
( begin steeds met 4 steken recht)
laatste naald recht en ( losjes)afkanten.
 
Een paar avonden jezelf kwaad maken en hij is af.
 
fijne dag, Marleen

 

 

1 opmerking:

  1. Zo'n grote zak heb ik ook staan, ik ben benieuwd hoe je de poef daarmee gaat vullen. Ik ben er al mee bezig geweest, en m'n hele kamer plus ikzelf zat eronder, het is zo statish dat spul. Ik vind je sjaal erg mooi worden. De poef in wording natuurlijk ook, ik ben benieuwd naar het eind resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...