vrijdag 14 juni 2013

wollige zaken

 
Voorwerken heet dit.
 Ik heb vandaag maar een stapel tussenvullingen gesneden,
 voor de Civil War Diary Quilt.
Het gaat nu zo lekker met die blokjes,
 dat ik een stapel mee wil nemen op vakantie om door te pitten.
 Misschien komt hij dan dit jaar eens af.
 Zou leuk zijn.

 
En van een pluk geverfde schapenwol heb ik kralen gevilt.
En een kettinkje gemaakt.
 

 
Van deze wol.....
 
 
...en deze wol....
 
 
...kwam deze streng.
Goed gelukt!

 
En de vorige keer liet ik al zien dat er hier gehaakt werd met haaknaald nr 12.
Dat is nu klaar.
De hoofdkleuren zijn roze/rood en blauw,
 met iedere keer een andere kleur draad mee gehaakt.
Nu weet ik wat het worden moet.
Een tas.
Maar of het lukt?
 

 
Deze lap zit nu in de wasmachine op 40 graden met groene zeep.
Om te vilten.
Nog nooit gedaan.
 In de wasmachine dan.
 Ben toch zo benieuwd hoe dat er straks uitkomt.
Koordje erbij gedraaid en ook mee de wasmachine in.
Want ik dacht er een tas van te maken.
Of dat dan een grote brei-tas wordt of een pen-etui moet nog blijken.
Spanning en sensatie!

 
fijne dag, Marleen

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...