woensdag 12 juni 2013

vele tinten rood/ roze/ paars

 
't Is niet dat ik er niet van hou.
Ik hou er juist heel veel van.
Van roodtinten.
Deze schitterde bos kreeg ik met nog 2 mooie kado's,
 bij mijn afscheid van de toneelvereniging.
Na 35 jaar heb ik mijn souffleusehok aan de wilgen gehangen.
 Ik ben met pensioen gegaan, zeg maar.
 'k Zal ze missen,
maar het is ook wel weer goed geweest zo.
Ik doe aan de rand nog een klein beetje mee.

 
Dit zijn blokjes nr 62, 63 en 64 van de CWDQ.
Ze ratelden zo onder de machine uit.

 
 2 dagen later zijn deze blokjes nr 65, 66 en 67 geboren.
Lekkere rozenstofjes in,
jawel,
 rood/roze tinten.


 
En dan de diamantenquilt,
althans,
 dat moet het worden.
Een prachtig rozenstofje gevonden voor het midden.
In veelkleurige rood/roze tinten.
Wordt je dat niet zat Marleentje?
Nee hoor, ikke niet.
 
 
Surfend op Pinterest,
 ja daar ben ik ook op,
kwam ik deze haaksteek tegen.
Zo leuk.
 En aangezien ik heel veel strengetjes eigen gesponnen wol heb liggen,
was snel bedacht waar die voor gebruikt kunnen worden.
Drie draden dik,
een vest dacht ik.
Maar nee,
veel te zwaar.
 Gisteravond op het breicafé,
bedacht ik me,
 na goede raad van anderen,
dat het geen vest maar een tas gaat worden.
Na het haken,
vilten.
Ben benieuwd!

 
Haaknaald 12!!
Dat is dik en zwaar hoor.
Moet je niet te lang achter elkaar doen.
 Maar zo grof schiet wel op.
 
fijne dag, Marleen

 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...