woensdag 3 oktober 2012

van een oud oliebollenvest, een tas en honden-en kattenweer

 
Dit wil ik ook!! Wat hebben katten en honden toch een heerlijk leven.
 
Als het buiten slecht weer is leg je gewoon binnen je kop tussen de poten en slapen maar.
Naar buiten gaan we wel weer als het beter wordt.
Nou ja, ik zit met een beker warme chocolademelk. ook niet te versmaden natuurlijk.
 En......
 
.....ik was al vroeg aan de klus.
 Dit WAS mijn oliebollentrui.
Oliebollentrui?
Ja. Jaren hebben we, van de kerk uit, voor het dorp oliebollen gebakken.
 Zo aan het eind van december kon het toch behoorlijk koud zijn in de voormalige bakkerij, waar we bakten.
En dit vest was dan heerlijk warm.
 
 Maar het oliebollenbakken is verleden tijd en de trui lag al jaren te verstoffen (?) in de kast.
 En nu heb ik hem lekker heet gewassen( hij is inderdaad flink gekrompen) en in stukken geknipt.
 
 Het begin van een tas.
 Maar er moet ook een voerinkje in.
 
 Maar wat met een oud vest kan, kan ook met een oud bloesje.
 
 Hup, de schaar erin.
 
 En vandaag, na een half ochtendje achter het machientje, een nieuwe tas.
 
 Met een leuke sluiting.
 
 Dit was de kraag.
 
 En dit is de binnenkant.
 
 De borstzakjes heb ik lekker laten zitten.
 Handig toch?
 
fijne dag, Marleen
 

 

 


2 opmerkingen:

  1. Geweldig leuk gedaan!
    Het is een mooie tas geworden.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk idee. Ik heb nog een oude ecru trui liggen met kabels en die wil ik ook vervilten en dat de kabels versieren met borduurwol. tenminste dat idee heb ik al heel lang. Maar ja ik heb zoveel ideeen dus het is er nog steeds niet van gekomen......

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...