maandag 27 augustus 2012

moeder merel jat druiven en, jawel, verder aan de scraphuisjes

 
 Allereerst even ons nieuwe ornament in de tuin laten zien. Deze plek was zo kaal nadat de boom was omgezaagd, dat we eens bedacht, gedacht en overdacht hebben wat we daar gingen doen. Dit. Past mooi bij de druiven.

 
 En dan deze dame. Een kleine, brutale pikkedief. Vliegt niet weg als je aan komt lopen. Hoogstens een takje verder om even later weer terug te keren. Iedere druif is voor haar. Maar ik ben zo brutaal geweest om er toch nog een paar voor haar snavel weg te kapen. Er zijn er al niet veel, dus ze pikt- maar- an.
 
 
En kijk hier eens. De scraphuisjes zijn weer uit de zomerstalling gehaald. Dit is de geborduurde versie van Soedidee. Veel meer kan ik niet op dit moment want mijn linkerarm is er mee opgehouden. Iets met een zenuw die ziek is en weer beter gemaakt moet worden met heel veel ruige pijnstilling en pretnison enzo. Niks an en waardeloos als je op de bank zit te niksen omdat je niks kunt, maar ook niet ziek bent. Borduren gaat wel, want ik ben rechts en met links hoef ik alleen maar vast te houden. Dus af en toe een paar steekjes.
 Mam zou zeggen: "gaat wel weer over voor je een jochie wordt".
 En zo is het.

fijne dag, Marleen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...