vrijdag 10 augustus 2012

Entrelac: patchen met breinaalden

Ik blog niet zoveel op dit moment. 't Is natuurlijk ook vakantie, maar dat heeft er eigenlijk niets mee te maken. Steeds dezelfde dingen komen langs. Nog steeds ligt de mystery spring quilt van Barbara onder de machine. Het zijn zoveel kleine stukjes, daar ben ik nog wel even mee bezig. Het vordert wel hoor.
hartjes in de rand
 En tijdens de uitzending van de Olypische Spelen zit ik te quilten. Kijk, het oogstquiltje. ook dat vordert gestaag. Maar ook daar heb ik veel werk van gemaakt.
gequilt mandje
Ik snap niet waarom blogger soms foto's op z'n kant zet, maar goed. Dit is 1 mandje....

gequilt mandje
 .....en dit is het tweede mandje


En deze blaadjes zitten op de hoek van de andere blokken.

gevonden op internet
 En toen zag ik dit voorbij komen op internet. Meteen verliefd op de kleuren en het idee. En zo ben ik op zoek gegaan naar hoe je dit breiwerk voor elkaar krijgt.

eigen entrelac-breiwerk
 En gevonden!! Patchwork met de breinaalden. En het is toch leuk!! Het wordt een tas. Bij de kringloop heb ik een paar mooie tasbeugels gescoord. En daar komt dit aan. En wanneer doe ik dit dan??

artikel in het AD over het breicafé in Woerden
 Onder andere hier. Deze mam gaat dinsdag 'savonds naar het café. Ook doe ik mee aan het wildbreiproject dat ze zijn gestart. Het is net zo leuk als een bee voor quilten. Wie wil komen haken of breien komt. Kost niets, ja je versnapering natuurlijk, wanneer je maar wil en hoe vaak je maar wilt. Zo ontmoet je iedere keer weer andere mensen. Zo leuk!



En weer kreeg ik mooie gladiolen. Van (bijna) schoonzoon. Hij werkt in de zomer in de bollen en bracht deze prachtige bos mee. Ach....wat ben ik toch een gelukkieg mens.

fijne dag, Marleen

1 opmerking:

  1. Wat een geweldig leuke tas! Enige kleurtjes. Veel plezier ermee hoor!
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...