zondag 15 april 2012

een weekend waarin oude tijden herleven.

En dan heb je ineens een weekend waarin herinnering en oude tijden aan alle kanten boven komen drijven. Allereerst belde een tante van Addo. Zij gaat verhuizen en de linnenkast van oma is voor ons. Die hebben we dit weekend opgehaald en staat nu te pronken op onze overloop.
het sprookje van roodkapje uitgebeeld op een behangrand
Toen meldde de buurvrouw van mijn moeder, die in september 2011 is overleden, dat bij de renovatie van mijn ouderlijk huis verschillende dingen tevoorschijn kwamen. Als ik foto's wilde maken moest ik dat nu doen, voor alles weer voorgoed onder vanalles zou verdwijnen. En dus met de camera naar m'n ouderlijk huis om foto's te nemen. Onder andere van deze behangrand van mijn broertjes kamer( hij overleed in 2010) en...

kinderbehangetje uit de jaren 60
...een stukje behang van mijn kamer, toen ik nog klein was. Zo leuk. Ik zou dat zo weer op de muur van een kinderkamer plakken.

Addo speelt op het harmonium in de boerenschuurdienst in Harmelen

 En, het is 125 jaar geleden dat er afscheiding plaatsvond in de Hervormde Kerk. De Gereformeerde Kerk ontstond. In één van de kerken waar Addo ook speelt, in Harmelen, vierden ze dat dit weekend. Op de manier waarop ze toen begonnen, in een boerenschuur. Je maakt zelden zo'n leuke dienst mee. Er werd een trapharmonium geregeld en Addo heeft zich de blubber getrapt om de goegemeente van muziek te voorzien. En dat is gelukt. Ook de haan die in de schuur verbleef deed nog een duit in het zakje door tijdens het eerste gebed luidkeels te gaan kukelen. Moet toch kunnen. Addo houd zich voortaan maar weer bij piano en orgel. Dat gaat iets makkelijker. 
 Een nostalgisch weekend. Leuk voor af en toe, maar het heden is toch het belangrijkst.

fijne dag, Marleen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...