vrijdag 27 januari 2012

scraphuisjes week4

Week 4 en er zijn weer 6 huisjes af. Het wordt steeds leuker om ze te maken. Ik hou me niet aan kleurschema's. Er wordt gepakt wat voorhanden is en dan krijg je soms de grappigste combinaties.
Zie je dat rechter huisje onderin? Dat heeft een bloemetje voor het raam. Eerst dacht ik ook alleen maar geel voor de raampjes te gebruiken. Maar ik had nog een leuk restje liggen met een groen streepje( rechts bovenin) en die was ook weer leuk voor raampjes en deuren( onder midden). En toen kwam ook nog een wit lapje met bloemetjes tevoorschijn. Vandaar dat bloemetje voor het raam.
Zoals een dorp bont is in zijn verzameling gebouwen, zo ziet het er nu uit. 24 huisjes, allemaal verschillende stofjes. Maar nu ook weer niet zo verschillend dat er al 16 aan elkaar gezet kunnen worden en doorgepit  op de 'quilt-as-you-go'methode. Geeft niet. Het is alleen maar leuk om er meer te maken.
 De paperpiece manier werkt voor mij heel goed. Het wordt mooi strak. De blokken met de hand en de sashings met de machine. Een goede combinatie.

fijne dag, Marleen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...