woensdag 14 december 2011

woensdag versierdag

En zo begon het. Nouja, niet helemaal. Maar met een fototoestel op de keukentrap je spullen van het zoldertje halen, dat is niet echt handig. Dus we beginnen bij de dozen op de bank. Pfffff, jaja, die moeten toch min of meer leeg vandaag.
Maar, niet getreurd. Elly kwam op de koffie. Uitstel van........ noujedat klinkt dan weer zo ernstig. En ze bracht dit mooie zelfgemaakte kerststuk mee. Dat kan ze hoor, veel beter dan ik.
Na de koffie was het dan toch echt tijd voor de versier. Eerst even de ramen gezeemd. En de eerste vensterbank kon in winterse sferen. Ik meen me te herinneren dat ik vorig jaar ook zo'n foto heb gemaakt. Alleen, toen liep de sneeuw zo van de vensterbank door de tuin in. En veel dat dat was!!
De engelen zingen in koor.
Ok, op naar het volgende. Het dorp. Een andere plek in de kamer en een andere samenstelling. Iets kleiner, maar wel heel gezellig.
Kijk, zo is het net echt!
 De kerstbomen waren aan de beurt. Weer twee, net als vorig jaar. Dochterlief klaagde al:"Weer geen grote". Nee weer geen grote. Misschien volgend jaar. En aangezien al m'n kerstquilts in de kerk hangen, moest ik iets anders verzinnen. De 3D in zijde past toch precies in de kerstsfeer? Opgelost.

En toen nog aan de knutsel. Ik ben niet zo goed in kerststukken maken. Maar dit leek me zo leuk. Langs de tennisbaan staan allemaal kornoeljestruiken. Die takken snoeien ze straks toch. Dus ik heb vast een voorsprong genomen. Met een flinke bos naar huis en van de takken een krans gevlochten. Bij het tuincentrum lint meegenomen en ziedaar.. een krans versierd met vanalles. Beetje dichterbij?
 
Ok. Het staat zo leuk. En doordat het allemaal bij elkaar hangt is het ook een stuk rustiger in huis. Althans wat de versieringen betreft.

En als laatste. Toch nog een poging er een kerststuk van te maken. Met lampjes en hyacinthen. Schattig toch?

fijne avond, Marleen

2 opmerkingen:

  1. Dat ziet er gezellig uit bij jou.
    Groetjes Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet het er enorm gezellig uit bij jullie! Fijne dagen.
    Groetjes, Ellie

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...