donderdag 8 december 2011

van mouwen en huisjes

En zo, op een lekkere zondag, twee mouwen afgebreid. Het ging ineens zo snel. Nu ik weet wat ik over heb aan wol, kan ik ook weer verder aan de panden. Want ik wil dit vest zo lang mogelijk maken. Maar dan moet je wel eerst weten hoeveel wol je hebt. Dus nu ben ik weer vrolijk bezig met verder breien.

                 
 En dan over huisjes. Het is hot op dit moment. Deze huisjes heb ik jaren geleden gemaakt vanaf een patroon dat ik heb gekocht in Vianden in Luxemburg. Daar is zo'n leuke quiltwinkel. We zijn 5 jaar in Luxemburg gaan kamperen. En  4 keer heb ik een bezoek gebracht aan die winkel. Dit patroon was eigenlijk anders, Gewoon een quilt met nog wat blokken ertussen. Maar in het trappegat was nog een leuk stukje muur. Het werd een rijtje huisjes.

                           Een schatje, dit huisje met muren van geruite wol.

                        Een linnen dak en een ruitje voor de ruitjes en de deur.

                               Dit groene ruitje van deze boerderij is een favoriet van mij.
                               Ik heb het in nog een aantal quiltjes gebruikt.

                        Het ruitje van dit huisje is dezelfde stof als bij het 1ste huisje.
                         Een beetje anders gebruikt.
                           En zo combineer je weer katoenen streepjes en ruitje.
                           De randjes zijn van linnen. Heel leuk, maar lastig te verwerken.


Dit huisje doet aan een strandhuisje denken. Lekker in de zon. Nou....maar even niet met deze storm.

Deze huisjes waren leuk om te maken. Ik kijk uit naar het patroon van Jeanneke. Nog even geduld.
Eerst morgen de kerstmarkt. En maar hopen dat de wind voor die tijd gaat liggen.

fijne avond, Marleen




2 opmerkingen:

  1. Zo, dan kan je wel heel snel breien als je twee mouwen op een dag klaar hebt. Ben zelf met een sjaal bezig maar dat schiet niet heel erg op. Mooie huisjes.
    Groetjes Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schattig quiltje.
    Toevallig heb ik er één gemaakt van dezelfde huisjes, ook met streepjes en ruitjes.
    Veel plezier met de nieuwe huisjesquilt!
    Groetjes, Ellie

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...