zondag 19 juni 2011

kruidentuintje

Eigenlijk wil ik wel een kruidentuintje bij het huis. Zo naast de keukendeur. Als je dan bezig bent in de keuken kun je even naar buiten lopen en wat kruiden plukken. Maar dan zullen we ons huis moeten draaien. Onze keuken is op het noorden, en de achtertuin ook.Dat vinden kruiden over het algemeen niet fijn. 's Zomers gaat dat nog wel, maar in de winter vriest alles dood. Er staan wel kruiden op de moestuin, maar die haal ik dan weer niet.
Nu heb ik een zinken emmer waar toch al een gaatje in de bodem zit. Die staat nu vol met kruiden. Citroenmelisse, kerrieplantje( had ik nooit van gehoord) laurier en salie. De salie bevriest ook ieder jaar op de moestuin. In het mandje van de rommelmarkt stond al basilicum en peterselie. En voor bij de deur staat rozemarijn. Die heeft tot nu toe de winter overleeft maar die staat dan wel op een luw plekje. Heb ik toch mijn kruidentuintje. Dan maar zien wat er volgend jaar overblijft.

fijne dag, Marleen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...