vrijdag 17 juni 2011

dat is lekker!

Ik meldde het al, wij lusten aardbeien op allerlei manieren. En dit is er 1 van. Aardbeien op brandewijn. De aardbeien zijn nu echt op. Vanmiddag heb ik de laatste geplukt. Wat er nu nog hangt is voor de vogels, kikkers, slakken en wat al niet meer. Afgelopen week heb ik kandijsuiker en inmaakbrandewijn gehaald.

Je doet in een pot:  eerst eenvierde kandijsuiker.
                             Dan eenvierde aardbeien, ik vind kleintjes het prettigst.
                             En dan tot drievierde de pot aanvullen met inmaakbrandwijn.
                             Dan is er nog eenvierde ruimte om te schudden.
 Men zette de pot in het zonnetje, of in ieder geval in het licht. En iedere dag schudde men de pot 1 keer om. Zo rond de Sint, of mijn, verjaardag kan de pot geopend worden. Genieten maar. Wij vinden het lekkerder dan rumpot.
Mijn tip van de dag. Geen aardbeien in de tuin? Ze zijn nog te koop, maar of dat net zo lekker is....?

fijne dag, Marleen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...