woensdag 4 mei 2011

wollig

                                           de droge vacht
in de teil

Gisteren beloofde ik iets heel anders te laten zien. Het is nog niet af. Of eigenlijk wel. Tenslotte is het gegroeid en  een dier er heel veel plezier aan beleefd. Maar die is het nu kwijt. Nu ligt het bij mij buiten. Ik heb al eens verteld dat ik ook spin en dat ik hier ter plaatse een prima leverancier heb die mooie vachtjes voor me uitzoekt.
Een keer was ik eigenwijs. Hij had een alpacavacht en ik wilde dat weleens proberen. Te kort zei hij. Toch geprobeerd. Inderdaad te kort. Geen draadje mee te spinnen, het viel zo weer uit elkaar.
 Nu was er een mooi lama/ alpaca vacht. Die heb ik opgehaald en kijk, daar ligt het, op straat. Hond erbij want die moest eens even snuffelen.
                 
                                                 lama en hond
Gisteren heb ik de vacht in de teil gedaan zodat het een nachtje kon weken. Gewoon in water. En vanmorgen heb ik hem eruit gehaald zodat hij mooi kan drogen. Als dat gebeurd is kan ik gaan kaarden en spinnen. Moet wel eerst mijn spinnewiel leeg want ik ben nu bezig met een mooi schapevachtje. Nog een klein beetje en ik kan er twee strengen afhalen. Dan eens lama spinnen. Ben benieuwd.

fijne dag, Marleen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...