vrijdag 6 mei 2011

ninepatch

A tisket a tasket begint te vorderen. Nu ben ik bezig met restverwerking. Dit was nog niet in de restjespot terecht gekomen. Ik heb alle restjes versneden in vierkantjes van 5 cm. Om een beetje houvast te hebben de ruitjes in twee tinten in het midden van iedere ninepatch. En dan maar aan elkaar naaien. Ik vind het altijd zo grappig, want met zulke acties denk ik altijd : doe maar wat. Maar dat lukt nooit. Op een bepaald moment ga je toch een beetje kijken wat waar het mooiste uitkomt. Het is dus wel handig om de ruitjes als leidraad te hebben. Licht en donker om en om en dan kijken hoe het het mooiste is. Leuk werkje vind ik dat. Volgens mij heb ik genoeg restjes. Ik moet alleen nog even kijken of ik  nog een smal biesje doe tussen de blokken en de ninepatchrand. En als dat beslist is, welke stof. Is er toch weer iets om over na te denken.
 De gegolfde biesjes ben ik ook aan het opnaaien. Veel werk maar leuk om 's avonds op de bank te doen. Voor de zomer af? Ik denk het wel.

fijne dag, Marleen

1 opmerking:

  1. Mooi wordt die! En inderdaad: steeds als je denkt: nu doe ik gewoon maar wat, wil je toch dat het mooi wordt. En hou je rekening met andere blokjes. Maar dat is helemaal niet erg. Mooie, vrolijke kleuren, gebruik je. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...