dinsdag 19 april 2011

vieze handen middag

Wat een heerlijk weer. Ochtendje gewerkt, even naar moeder en toen.... Ja en toen. Dat levert weleens discussies op hier in huis. Ik vind schilderen best leuk. Niet het werk vooraf. Maar wel een verfje ergens opdoen. Dat is nou net het probleem. Ik heb een echtgenoot die kan verven in z'n nette pak, geen spatje zal er op komen. Maar ik! Addo zegt altijd: als jij boven een pot verf openmaakt zit beneden in de keuken de verf op de tegeltjes.
Ik had dat leuke spul op de rommelmarkt gekocht en vond dat blauw van het stoeltje wel leuk. Er was nog een pot blauwe verf dus hup, beetje geschuurd en verven maar. Goed gelukt hoor. Ook mijn handen en onderarmen en zelfs op mijn broek een beetje. Ik kan het gewoon niet, netjes verven. Het wordt altijd geklieder al ziet het project zelf er wel netjes uit. Morgen nog maar een keer. Dat waren de eerste vieze handen.
De tweede sessie was van de tuin. Hier en daar zaten wat gaten in het veldje aardbeien, maar een tuinder had nog wat aardbeienplantjes over, dus die heb ik vanavond even gepoot. Ik kan niet met handschoenen aan in de tuin werken. Ik moet de aarde voelen en dat wat ik eruit haal of erin zet. Weer vieze handen. Maar dat geeft niet. Ik heb goed spul waar het weer schoon mee wordt.
En dan de rabarber. De bloemknoppen staan al boven de plant. Nu zie je ook goed waarom men soms zegt dat je de knoppen eruit moet halen. Het kost blad, al heb ik ook wat geplukt hoor. Ach er blijft nog zat over om te eten. Morgen gaat er weer wat in de pan.

fijne avond, Marleen


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...