vrijdag 29 april 2011

alles tegelijk?

Ja, alles tegelijk. Soms heb je een ochtendje dat je denkt: ik moet nog dit en ik moet nog dat. Dat was woensdag ook wel zo, maar toch had ik een paar uurtjes tijd om te snijden. Dan kun je weer verder, met de hand of met de naaimachine. Zullen we linksboven beginnen?
Daar ligt de dansendeklosjesquilt. De kleine klosjes voor de buitenrand zijn af en nu heb ik de quilt netjes recht gesneden zodat de rand eraan gezet kan worden.
Rechts helemaal bovenin liggen 2 delen van de huisjesquiltjes waar ik me op geabonneerd heb. Ik heb de patroontjes gekopieerd en de ondergrondstoffen gesneden zodat die bij de machine kunnen om in elkaar te zetten. Daarna kan het appliceren beginnen.
Dat roze daaronder is onderhand een bekende kleur. Voor de a tisket a tasket heb ik van de reststofjes 5 cm brede stroken gesneden en daarvan ga ik een ninepatchrand maken voor om de quilt. Dit zijn de ondergrondstofjes die ik als hartje voor de ninepatch wil gaan gebruiken. Ter plekke verzonnen. Wordt vast wat.
Daaronder, heel duidelijk de Dear Jane blokjes die weer doorgepit zijn. Die heb ik recht gesneden zodat er weer een paar aan elkaar kunnen.
Daar rechtsonder het hoopje afsnijdsel. Weggooien?? Nehee. Dat is voor onze huisgenoot Sjakie. Die maakt er een heerlijk holletje van. Zelfs onze hamster doet aan hergebruik, dat hebben we hem goed geleerd.
Nuttige ochtend toch. Nu kan ik weer verder.
 Maar we gaan eerst koninginnedag vieren, LEVE DE KONINGIN HOERA, HOERA, HOERA.

fijne dag en gezellige koninginnedag morgen, Marleen

1 opmerking:

  1. wat een nuttige ochtend heb je gehad. Heerlijk om met meerdere dingen bezig te zijn!!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...