zaterdag 26 maart 2011

stof printen en hexjes

                               
 Ik vertelde over de geprinte oude advertenties op stof. Voor mijn verjaadag heb ik een pakket gekregen met vellen stof op papier geplakt. Ze zijn iets breder dan de A4 dus ik heb ze op breedte gesneden. De eerste mislukte gigantisch. Ik denk dat ik met het snijden een ezelsoor heb gemaakt of misschien is de stof iets losgelaten. Ik weet het niet precies, maar je moet dus wel goed opletten wat je doet. Dagje gewacht, en toen nog eens geprobeerd. En ja, geluk zoals jullie op de foto zagen. Ik heb ook weleens transferpapier gebruikt, maar dat plakt een beetje en het glimt ook. Ik vond dat niet mooi. Dit ziet er goed iut. Hoe de kleur uiteindelijk houd weet ik niet. Dat is van later zorg.
 Ook heb ik vandaag hexjes geprint, 2cm, best klein. Maar ik had bedacht dat het misschien wel leuk is om bij de a tisket a tasket, op de hoeken tussen de sashings en de blokken, kleine hexagonbloemetjes te maken. Ik heb nog een beetje stipjesstof over. Maar dan moet ik eerst een hexje maken om te zien hoe breed de sashings dan uiteindelijk moeten worden. Ach, ik ben van de straat.

fijne dag, Marleen

1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...