dinsdag 8 maart 2011

kant en een nieuw boek

Ik had het al eens bij die winkel in de etalage zien liggen. Van die mooie houten klossen met katoenen kant. Langs gelopen, heel wijs. Maarja, 't blijft sudderen hè. Je hebt het gezien, je weet dat het er is, je hoeft er eigenlijk weinig moeite voor te doen om het in je bezit te krijgen, ja, een toch wel gevulde beurs. Want kant is niet goedkoop.
Er is een idee aan het rijpen in mijn hoofd en ik vond dat dat kant er weleens in zou kunnen passen. Nou.... veel meer motieven heb je toch niet nodig?
                            
 Vandaag ben ik de winkel ingestapt en heb de  klos( alweer een klos?) gekocht.

 En nog een mooi klein smal kantje op een mooi houten  rolletje en nog een mooi wit kantje. Gewoon op een plastic rolletje. Wordt vervolgd....

                       
En voor mijn verjaardag had ik een boekenbon gekregen en het was toch mooi weer en ik was toch 'op dorp'zoals we dan zeggen. Dus maar even naar de boekwinkel, want er stonden 2 boeken op mijn verlanglijstje. De één heb ik nu: Koninkrijk vol sloppen van Auke van der Woud. Een boek over de sloppenwijken en achterbuurten die ontstonden in de negentiende eeuw rondom de grote steden. Lijkt me mooi om te lezen. De andere : het lichaam van Clara van Jan Siebelink, is besteld, want ik heb nog een boekenbon.
Ik zie me op zo'n dag als vandaag wel zitten, buiten in de zon, met een boek. Heerlijk!

fijne dag, Marleen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...