woensdag 9 maart 2011

geboorte

Ik was vandaag, eerder op de middag al even op de fiets gestapt om eieren te halen bij de boer. Kom ik daar, niemand. Roepen, en ja hoor: In de schuur!". En daar waren boer en boerin samen bezig met de verlossing van een lam. Dat vlotte niet zo en mijn extra handen waren welkom om te helpen. Wat een voorrecht, helpen bij de geboorte van zo'n lief klein ding. Het is gelukt. De boerin zei meteen: nou die heet Marleentje hoor. Waarop de boer meldde : nou dat wordt Addo( is mijn wederhelft zijn naam), want het is mannelijk. En die andere ook. Het was namelijk een tweeling. Nu zijn  man en ik 1 zeggen wij altijd dus geen probleem, 2 Addo's. Ik wilde dat ik toen een fototoestel bij me had. Maarja, ik had alleen maar 2 lege eierdozen mee. Ach iedereen weet hoe een lammetje eruitziet toch? Teken van leven, zo'n geboorte. Positief, op een dag dat je hoort dat iemand in je  omgeving een zware operatie moet ondergaan. Haar had ik aan de telefoon en ook zij had vanmorgen een lam ter wereld zien komen. Kan alleen maar een goed voorteken zijn.
                     
Maarja, geen foto van het lam. Dan maar vaneen andere geboorte. Die is er bijna. Nou is bijna bij quilten en patchen natuurlijk nog niet helemaal. En dat helemaal kan vaak nog lang duren. Maar ik heb goede hoop dat het deze keer toch wel binnen redelijke tijd af zal zijn. Alleen de kleine klosjes vergen nog wat tijd.
                    
En deze rij moet nog even in elkaar en op maat. Lukt wel hoor. Komt het vandaag niet dan komt het morgen.

fijne dag, Marleen

3 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...