donderdag 30 december 2010

Dear Jane

  Ook ik ben bezig met de traditionele Dear Jane Quilt. De quilt der quilts heb ik weleens het idee. Ik ben zo'n jaar of 3 geleden begonnen met stofjes sparen. Laura Ashley stofjes, Die ouderwetse met die kleine printjes die je in de jaren '80 zoveel zag.
Het duurde dus wel even voor ik een respectabel aantal had om in ieder geval op kleur te kunnen beginnen. Marktplaats was niet veilig voor me en daar heb ik ook het boek op de kop getikt. En dan beginnen. Eerst heb ik uitgezocht van welke kleur ik het meeste had. Maar ook daar was weer verschil in. Uiteindelijk heb ik voor een vierkant uitstraling gekozen Het boek heb ik laten ringen, zo kon ik de patronen goed uitprinten en als mal gebruiken. Het in elkaar zetten doe ik op de 'quilt as you go'manier. Dat bevalt prima. Je werk blijft hanteerbaar enhet kan lekker mee op vakantie.

                
Ik werk graag in verschillende stadia. Zo heb je toch iedere keer weer iets anders en vordert het werk ook gestaag. Nu ik zo de foto's bekijk ben ik eigenlijk best al een eind op streek. Als de stitching for chrismas af is duik ik weer lekker in dit werkje. Helemaal zin in.
                 
Hierin zitten de blokjes die gequilt moeten worden. Er is nog iets anders te zien, maar dat vertel ik later wel weer.        
                 
    Onze Bas vindt het nu wel genoeg. Uit de weg vrouw, met je spullen. Dat was mijn plek. OK!(zucht)

fijne dag, Marleen

2 opmerkingen:

  1. hoi marleen, wat leuk ook ik ben nu sinds 2 jaar bezig met dear jane, alle blokjes en randen zijn genaaid en ik doe het ook in quilt as you go, maar niet per blokje, de middelste 25, dan die erboven, eronder en beide zijkanten. daarvan moet ik nog 10 blokjes quilten en dan komen de randen eraan.ik gebruik alle stofjes die in de loop van 20 jaar op mijn weg kwamen, uit mijn winkel en ook veel van cursisten uit heel duitsland. hij wordt voor mijn kleinzoon, telt nu 5804 stukjes en voor zijn confirmation na pasen moet hij af zijn. van het boek heb ik voor hem een dagboek gemaakt,opgeschreven wat we samen beleefd hebben. ik wens je een heel gezond en gelukkig 2011. trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je schiet zeker al flink op met de DJ: ook leuk zoals je de kleuren gebruikt: iedere keer zie ik zulke mooie dingen en ideeën op alle blogs. Fantastisch gewoon. Maar Bas heeft nu zijn plek weer terug? Ga lekker door met de DJ in 2011 en geniet er maar van. Goede jaarwisseling.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...