vrijdag 27 januari 2023

jelly roll, bargello en hexjes

 Echt, het is zo lang geleden dat ik iets heb geschreven. Ik ben zeker wel bezig geweest hoor. Ook met quilten. 2 Dekens, voor de kinderen. En die zijn nu sinds kerst op de plaats van bestemming. En worden ook gebruikt, dat is het leukste. Ze kruipen er allemaal met het hele gezin onder, zo groot zijn ze wel.


Maar nu had ik zin in wat kleine projecten.. Opeens zag ik op Instagram een leuk project voorbijkomen met 1/2 inch hexagonnen van Anneliefs. Daar ben ik nu aan begonnen. Iedere zaterdag komt er een nieuw deel wat gemaakt kan worden. Lekker  'hexen' op de bank. Alle reststofjes uit de laden geplukt, en dat zijn er veel. Goed idee dus.

Verder had ik nog een Jelly Roll liggen en was ik begonnen, een jaar geleden of zo, met een bargello patroontje. Van You Tube gehaald. 

Daar ben ik gisteren weer aan verder gegaan. Het is echt heel leuk om te doen. Dus misschien dat ik dat nog eens groter ga aanpakken. Dit worden waarschijnlijk kussenhoesjes want meer heb ik niet. Maar dat is groot genoeg. Even geen grote dekens voor mij.

Ik wist ook niet dat het zo simpel was om een bargello patroon te maken. Je moet alleen erg goed opletten dat je de boel niet door elkaar haalt. Maar ja, dat is altijd zo.

Heerlijk om weer eens iets te schrijven, en weer met stofjes bezig te zijn. 

Het plan is om weer vaker even een blogje te maken.


fijne dag, Marleen


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...