vrijdag 19 mei 2017

echt weer een mix....


....in dit blogje.
Eindelijk heb ik alle draadjes van het Lydia-jurkje
(patroon van Rowan) weggewerkt.
Wat een klus.


Maar het resultaat mag er zijn.
Het jurkje is gebreid met Drops Fabel.
Een heerlijk garen om mee te breien, 
niet alleen sokken.


Vorige week hadden we een lapjes ruil-verkoopochtend 
met een aantal gelijkgestemden.
Een heel gezellige ochtend.
Er liggen heel veel rest-lapjes die ik niet weggooi.
Nu had ik daar pakketjes van gemaakt, die ik daar verkocht.
De opbrengst is voor een goed doel:
namelijk Destiny House in Mtubatuba Zuid Afrika, 
waar onze nicht met haar man in dit kinderhuis
 kinderen opvangt die dringend hulp nodig hebben.
http://destinyhouse.org.za/wp/
Dus het mandje met pakketjes laat ik zo en vul het aan, 
voor nog eens een gelegenheid.


Door die ochtend 
en het praten met elkaar over het quilten,
 had ik weer helemaal zin om iets te gaan afmaken.
En dat wordt mijn Weddingringquilt.
Die was ooit af 
maar ik besloot er een rand aan te zetten
 van hexagonnetjes van overhemdstofjes
Voor mij wel een saai werkje,
maar toch zitten er al 2 randen aan.


Dus het koffertje met lapjes 
en het doosje met hexagonnetjes gepakt 
en weer in de buurt gezet.
Nu wordt er iedere dag weer aan gewerkt. 
Dit jaar moet het af, en dat gaat lukken.


De alpacawol die ik vorig jaar kocht 
op de Farm and Country-fair in Aalten is gesponnen.
4 prachtige strengen wol van 
samen ongeveer 650 gram en ongeveer 2000 meter garen.
Eerst dacht ik een vestje er van te breien, 
maar ik zag een prachtig shawl in kantpatroon
 bij Bart en Francis op de site.
Dat gaat het worden denk ik


Over Bart en Francis gesproken,
(http://www.bart-francis.be/)
op de handwerkdagen in Zwolle,
 begin 2016,
 kocht ik leuk lont, Bayardine.
Dat wordt nu gesponnen.



En dat ziet er leuk uit.



Dat wordt straks getwijnd met paars-geverfde wol, 
die heel mooi is maar waar ik geen bestemming voor heb.
Lekker buitenwerkje.

En zo hebben we weer van alles te doen.

fijne dag, Marleen



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...