vrijdag 1 juli 2016

Vakantie en Dear Jane: een uitdaging en een besluit





Heerlijk een weekje weggeweest met de tent. 
Voor het eerst naar het oosten van het land 
en de tent opgeslagen in Aerdt.
Schattig plaatsje.
En ja, regen gehad,
maar zeker 4 dagen in de korte broek gelopen
 en tot 's avonds laat onder de luifel gebivakkeerd.
Niet gek voor een Nederlandse vakantie.
En hoog water, ook daar,
zéker daar.



Gewandeld en gefietst.
Overgestoken met het fietsers -en voetgangerspontje
 naar Millingen aan de Rijn.
En daar raak je de kluts kwijt.
Het plaatsje heet Millingen aan de Rijn,
maar het water krijgt daar zoveel namen,
daar kun je een blog over volschrijven.
Doe ik niet.
Het is er prachtig, dat wel.



Op zaterdag hebben we de Farm and Country fair
 in Aalten bezocht.
De dag ervoor was afgelast 
vanwege een noodweer 
dat alles onder water zette 
en niemand meer het terrein op kon.
Met man en macht,
 brandweer, boeren uit de omgeving met giertanken enz.
 is het terrein leeggepompt 
en kon er zaterdag toch de fair gehouden worden.
 Hulde aan de organisatie. 
Ondanks het druilerige weer een fantastische dag.
Hier een foto van de landelijke spinwedstrijd,
 Jong en oud deed mee.





Hebben deze Schotten behalve hun muziek 
ook hun weer meegenomen?
 O nee, het waren Nederlanders.



En dan ben je weer thuis,
over tot de orde van de dag,
waar ook quilten bij hoort.
En ik heb een besluit genomen 
over het afmaken van Dear Jane
De laatste rij, rij M, schiet al op....


maar al die punten....
Die zie ik niet zitten.
En zoals altijd,
ik geef er mijn eigen draai aan.


Van de resten van de stoffen die gebruikt zijn,
heb ik de punten geknipt.
Alleen de hoekpunten maak ik nog wel uit het boek.
Zo komt de stof ook op, bijna.
En ik kan eindelijk Jane en Laura 
een plekje gaan geven in huis.

fijne dag, Marleen










Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...