zondag 21 juni 2015

vakantie vieren en inventariseren



Na een heerlijke week op Texel,
met z'n schapen.....


.....z'n duinen vol met bloeiende duinroosjes.....


....z'n velden vol bloeiende lissen in de Bollenkamer
( wandelgebied met Schotse Hooglanders en Exmoor pony's,
 die kwamen we ook, ernstig dichtbij, tegen).......


....en de  mooie doe- en kijktuin De Bonte Belevenis....


....wordt het thuis weer eens tijd 
om de balans op te maken.
Wat heb ik nog liggen aan Patchwork projecten.
Want die zijn blijven liggen 
doordat er andere dingen werden gedaan en gemaakt.


Deze sjaal heb ik voor onze vakantie afgemaakt.
Een guimpe sjaal van Scheepjes colour invicta.
Een leuk effect zo met die kleuren.


Deze Sophie is bijna af.
Nog maar een paar rondjes, dat wil ik eerst doen,


Dit boxkleed was heel bijzonder om te maken,
 met liefde gedaan.
Inmiddels is kleine Noah geboren
 en mag hij er (bijna) op liggen.


En toen Noah is geboren ben ik als een haas zo snel,
 begonnen aan een baby bal.


Want ik ging nog voor onze vakantie
 even met zijn oma op kraambezoek.

En natuurlijk ben ik heel veel bezig geweest 
met de patchwork blokken
 voor wat 'de grootste quilt van Nederland' moet worden.
Dat is nu klaar.
 Hij wordt nu helemaal in elkaar gezet.
Zie het filmpje in het vorige blogje.


Nu heb ik een inventarisatie gemaakt 
van wat ik voor mezelf nog heb liggen 
aan patchwork/quilt werkjes.
Ten eerste de Impossible Cube,
afgelopen december ben ik een dag bij Margreet Otto geweest.
Daar heb ik wat nieuwe technieken geleerd, 
maar verder dan dat ben ik niet gekomen.
Tijd om eens verder te gaan.
Hij is zo mooi!



Er hangen stropdassen, klaar voor gebruik.
Maar die hangen nog best waar ze hangen.
Ze zijn nog niet aan de beurt.


Een nieuwe rand om de weddingring quilt moet er komen.
Het bed was veranderd en dus moet de quilt aangepast.
Tijd om mee verder te gaan.
Hij is zo mooi!



De Civil War Diary Quilt.
Ik ben al zo ver,
over de helft.
Tijd om die weer op te pakken.
Hij is zo mooi!


En dan....Dear Jane.
Zij ligt al heel lang te wachten op een vervolg.
Ook hiermee ben ik over de helft.
Tijd om de draad weer door de naald te doen 
en verder te gaan.
Ze is zo mooi!

Ach...we doen het voor ons plezier toch?
Er komt een tijd........

Fijne avond, Marleen







1 opmerking:

  1. Wat mooi allemaal, maar waar haal je toch de tijd vandaan? Je bent ook al zo ver met de Sophie. Daar moet ik toch ook weer eens aan verder haken.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...