dinsdag 30 december 2014

Dreambird, Drops en de PTT

 
Afgelopen zomer,
in de Vogezen,
op de camping,
maakte ik deze Dreambirdshawl.
Maar....
aan gewicht had ik garen genoeg,
aan lengte niet.

 
En dus hield het breien op
 toen het garen ophield.
De shawl kwam in een hoek,
want ja,
niet alle veren waren gebreid,
maar weggooien is zonde.

 
Ik kwam hem net weer tegen,
en dacht,
een knoop!
En een lus!
Van net dat beetje garen dat er nog is.
En zo geschiedde.
Werkje van 10 minuten.
De Dreambird is  ietsje kleiner,
maar heel mooi,
toch nog.

 
En deze wanten van Drops Garnstudio
 maakte ik met kerst.
Ik wist niet dat wanten maken zo leuk was.
Makkelijker dan sokken
en ook sneller klaar.
Dus er nog maar een hoedmuts bijgemaakt.
 
Nu kan ik zeggen: laat de winter maar komen,
 maar dat meen ik niet hoor.

 
En dit is een opdrachtje.
Iemand had nog een echte PTT postzak.
Kan jij daar een tas van maken? vroeg ze.
 

 
En nu ben ik er mee bezig.
Het is stevig spul,
dit jute,
we zullen zien
of mijn naaimachine
het driedubbele kan verwerken.
Maar daar is wel een oplossing voor
als het niét lukt.
Mee naar 't werk.
 
fijne jaarwisseling allemaal, Marleen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...