woensdag 24 september 2014

herfst- en andere kleuren

 
Deze paddenstoel heb ik weleens laten zien.
De fijne borduursteekjes van mam.
Met de fijne quiltsteekjes van mij ernaast.

 
Het schellenkoord
waar de paddenstoel in verwerkt was
is nu onderdeel van een gezellige herfstquilt.
Na de monumentendagexpositie(scrabblewoord?)
hangt het nu herfstig te wezen aan de muur thuis

 
Herfst in de bloementuin.
Ik was heel laat met bloemenzaad zaaien
op het braakliggende gedeelte van de moestuin.
( braakliggend vanwege die konijnen).
pas in juli,
maar door het mooie weer van september
is het toch een explosie van kleur geworden.
Zo mooi!
Ik zie iedere dag weer nieuwe bloemen

 
Ook een kleurenpracht is deze 'quilt in wording'.
Ik kan er nog niet teveel van laten zien.
Hij is namelijk voor iemand anders


 
Het randje zit om het middenstuk.
Nu even overleg plegen over de buitenrand
 
 
Ook zo'n herfstpracht dit jaar.
Een schitterend veld vol distelpluizen.
De distelvink, of putter zoals we hem hier ook noemen,
vaart er wel bij.
Er zit een hele kolonie.
prachtig gezicht zoals ze over het veld scheren
 en weer op de pluizenbollen neerdalen

 
En nog steeds frambozen.
Vorig jaar heb ik een struikje gepoot.
Dankbaar en lekker.
 
fijne dag, Marleen

1 opmerking:

  1. Wat vind ik die herfst quilt prachtig. Mooi zoals de borduurtjes van je moeder er in verwerkt zijn. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...