dinsdag 2 juli 2013

Van zijde, naar de grachten, naar een klassieker

 

Dit zijden quiltje ligt al weer even in de kast.
2 Jaar of zo.
Het was bedoeld voor op tafel,
maar de rand hobbelde verschrikkelijk.
 Dus, hup, in de kast.
Net voor de vakantie heb ik hem daar weer uit gevist.
 En dapper de rand eraf gesloopt.
 De buitenste rand,
 een heel mooi streepje,
 heb ik weer gebruikt om een bies van te maken.
 En nu hangt'ie.
In de kamer.
Moet alleen onderin nog maar een latje doen.
Zijde is zo licht, dat het wel een verzwaring kan gebruiken.
Maar dan hangt het ook helemaal goed.
 
 
Detail van het quiltje,
met dat hele mooie gestreepte stofje erin.

 
En vandaag,
weer drie blokjes af van de CWDQ, 68, 69, 70.
Die kunnen weer doorgepit.

 
En de stapel die mee mocht op vakantie,
 zit nu aan elkaar,
per 2 blokjes.
Quilt as you go.
De achterkant moet nog met de hand tegengezoomd worden.

 
Daarna had ik even zin in wat anders.
Dus heb ik de Amsterdamse Grachtenpandjes weer tevoorschijn getoverd.
Want die moet nog doorgepit.
Dat gaat grotendeels op de machine,
want het zijn allemaal recht lijnen
en best wel lang.
( Dus saai vind ik)
 
lekkere bende zo, op m'n kamertje.
 
fijne dag, Marleen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...