woensdag 10 april 2013

zomervestje haken

 
Ok,
ondertussen ben ik een zomervestje aan het haken van sokkenwol.
Dat had ik al laten zien.
Maar hoe?
 
volgens het patroon gaat het als volgt:
Eerst de schouder vanaf de oksel omhoog,
in een leuk ruitpatroontje

 
Dat doe je ook achter,
 en dan aan elkaar zetten op de schouder.

 
Vervolgens neem je alle steken aan de zijkant op,
en haakt naar middenvoor en middenachter.
met een opstaand schulppatroon.
 

 
Hier een detail.

 
Als dat af is ziet het er zo uit.

 
Dit is dan het voorpand.

 
Dan neem je alle steken op aan de onderkant van het bovenstuk.
Vervolgens haak je weer een ander patroon, naar beneden.

 
Dan ziet het er zo uit.
Voor ieder patroon heb ik weer een andere kleur wol gebruikt.
Maar in iedere nieuwe kleur zit ook weer een kleur van de andere bollen.
 
En nu ben ik rozetten aan het haken.
Die komen hier weer onderaan.
't Is even opletten,
 maar als je eenmaal weet hoe het in elkaar steekt gaat het snel.
Op naar de volgende ronde.
Want de rozetten worden weer aan elkaar gehaakt,
 maar daar moet ik eerst een ketting van ongeveer 270 steken opzetten.
Tellen, tellen, tellen.
 
fijne dag, Marleen

5 opmerkingen:

  1. Dat is geen saai werkje! Wordt leuk hoor.
    Groetjes, Ellie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook een leuk vest Marleen, ik heb die van mij nog steeds niet af, er komt telkens wat tussen... Fijn weekend alvast!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...