donderdag 18 april 2013

van rozetten, platte bollen wol en grachtenhuizen

 
Het zomervestje schiet al aardig op.
De rozettenrand zit aan het pand.
Omdat het vestje wat kort leek heb ik er nog een rand aangehaakt,
 met de kleur die ook boven de rozetten zit.

Eigenlijk ging ik weer aan een volgende kleur beginnen.
 En dat werd het niet.
't Was niks.
 't Voelde niet goed.
Eerst met de mouw beginnen dan.
Ook niet.
Weer uitgehaald.
 En toen ineens ging een lichtje branden.
 Er moeten niet nog meer kleuren in.
De kleuren die erin zitten maken het al veelkleurig genoeg.
 En zo bij de Hobbydoos nog wat bolletjes van dezelfde kleuren bijgekocht.

 
En wat schetst mijn verbazing???
Keurig verpakt kwamen deze bolletjes.....
door de brievenbus!!!

 
Kijk maar,
zo plat als een dubbeltje,
nou...euro.
Dat scheelt in de verzendkosten
( dat was ook zo).
Nu kan ik weer verder.
 Zo leuk!

 
Ondertussen kachelt de naaimachine ook voort,
 op z'n gemakkie.
De Grachtenpandjes worden afgebouwd.
Er zijn er nu 4 klaar.
Nummer 5 ligt te wachten.
 En dat rode randje komt eromheen.
Rood, wit, blauw.
 Zal het in de tijd van het jaar zitten dat ik daaraan denken moet?

 
Kijk wat een mooi bordes


 
En dit zolderraampje,
 met een kiekeboe-gordijntje.

 
En deze met spannetjes.

 
Of deze deftige.

 
Een klein,
zuinig,
Hollands,
valletje.
Morgen weer een stukje doen.
 
fijne avond, Marleen

1 opmerking:

  1. Wat zijn die grachtenpandjes léuk! Het haakwerk gaat razend snel, lijkt mij.
    Groetjes, Ellie.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...