woensdag 6 februari 2013

van opruimen, sorteren en haken

 
Ik ben aan het haken.
 Zo leuk! Dit boekje had ik al een jaar of wat geleden gekocht,
 met de bedoeling dit:
vest/ hes/ tafelkleedjeomtedragen,
te gaan maken.
Maar zoals dat zo vaak gaat:
geen garen in huis,
nog niet weten welke kleur het moet worden
en dan verdwijnt het boekje in de kast.
 Een ander project wordt gestart.
Maaarrrrr................

 
....nu ben ik mijn hobbykamer aan het opruimen,
 ALWEER.
 Al mijn MOPPE kastjes van IKEA,
 die ik in kringloopwinkels en op rommelmarkten op de kop heb getikt,
zijn allemaal netjes geverfd.
( en ik heb ontdekt dat de MOPPE van voorheen,
 beter van kwaliteit zijn dan die nu verkocht worden)
En als je ze verft moeten ze leeg.
Meteen een reden om niet alles weer klakkeloos terug in die kastjes te doen.
 En zo begint het dan.
Mij boeken doorgesnuffeld en een heleboel op marktplaats gezet.
En er zijn er al een aantal naar een nieuwe eigenaar.
 Mooi.

 
Maar dan ben je dus aan het opruimen en vind je van alles terug.
Zo ook een hoedendoos met allemaal katoen.
Vrij dik,
haaknaald 4, in allerlei kleuren
( jee, ik wist niet dat ik dat nog had!)
 maar perfect voor dit vest, hes, tafelkleedjeomtedragen.
En dat gaat snel, haaknaald 4!
Ik ben al bijna bij de armsgaten!
En met iedere keer een ander kleurtje helemaal leuk om te doen.
(Ook dit is een manier van opruimen, vind ik).
 Heb ik vast iets nieuws voor de zomer.
Maarja....voorlopig ligt er weer sneeuw buiten.
En toch.....  het zonnetje schijnt.
 Dat is vast weer mooi.
 
fijne dag, Marleen

1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...