dinsdag 21 augustus 2012

oud(er) en weer nieuw, hergebruik


Soms maak ik iets en heb ik daar een bepaald beeld bij. En soms wordt het niet wat ik ervan verwachtte.
oude dansende klossenquilt
 En zo lagen deze dansende klossen al weer heel lang boven op de kast. De rand, dat zie je wel, was al niet goed. Uitgehaald en opnieuw eraan gezet. Beter. En toch.....
nieuw dansende klosjesquiltje
Afgelopen week heb ik hem van de kast gehaald en helemaal, ja helemaal!! Uitgehaald. Er zaten kleuren in die ik niet mooi vond. en sommige stofjes waren het ook niet helemaal. Conclusie: opnieuw maken. En dat moet je dan ook meteen doen, want anders verdwijnt het weer in een tasje in een hoek. Bij mij wel tenminste.
De groter formaat klossen zijn afgevoerd. Daar zaten de meeste niet mooie kleuren in. Er was nog een stofje met naaimachientjes en nog een stofje met klosjes lintjes speldekussentjes ed. erop. Van die lapjes die je koopt omdat ze zo leuk zijn. En vervolgens liggen ze in de la en durf je ze niet te gebruiken omdat ze zo leuk zijn.
Nou, de schaar is erin gegaan en ik ben blij met het resultaat. Het formaat is kleiner en het geheel beter op kleur.

Een nieuw"dansende klosjes quiltje".

fijne dag, Marleen

1 opmerking:

  1. Dat heb je echt goed gedaan. Het quiltje is super mooi geworden.
    Groetjes, Mascha

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...