vrijdag 20 januari 2012

week 3

Vrijdag, huisjesdag. De derde week van januari is alweer voorbij. Ik zie nu dat er 1 dwars ligt. Geeft niet, sommige huizen zijn anders dan anderen. Ze zitten nog niet aan elkaar, dat breien we wel weer recht. Inmiddels staat de teller op 18. Niet verkeerd. Drie leuke straten vormen al een gezellig buurtje.
Ze kunnen al een BBQtje aanzetten, hoewel, dat is nog wel een beetje fris natuurlijk. Het is zo leuk om iedere keer weer andere combinaties te maken met de stoffen die voorhanden zijn.
Ik heb zo eens zitten bedenken om de 'quilt-as-you-go"methode te gaan toepassen. Een blok maken van 4x4 huisjes, of 6x6, en die meteen doorpitten. Dat bevalt me bij de Dear Jane en CWDQ ook heel goed. Dan kun je dat lekker op schoot houden en wordt het niet zwaar. Zodra ik 16 verschillende huisjes heb die aan elkaar kunnen, zal ik dat eens doen. Kijken of dat wat wordt.
Dan moet er natuurlijk wel een achterkant stof komen. Eeeemmmm....... ja, daar had ik nog even niet aan gedacht. Die moet dan wel groot genoeg zijn voor de hele quilt. Of... ik gebruikt er 2...of 3. Pfffff, mogelijkheden zat. We duiken nog wel even in de lappenverzameling.

fijne dag, Marleen

3 opmerkingen:

  1. zo, jij gaat als een speer met je huisjes. Ziet er mooi uit!
    Fijn weekend.
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Marleen, ik heb een vraag en aangezien ik geen emailadres van jou kan vinden, doe ik het maar zo. Je schrijft dat je een aantal blokken al voorziet van tussenvoering en voering, het aan elkar naait en vervolgens al doorpit. Hoe doe je dan nu die sashings of laat ik zeggen die tussenbiezen. Naai je dan aan de achterkant weer nieuwe biezen. Hoe doe je dit? Als je antwoord zou willen geven ben ik je erg dankbaar. De top van mijn DJ is gisteren afgekomen en ik vind het helemaal niet leuk dat de DJ bijna af is. Heerlijk vond ik het. Hoe dan ook, mijn email adres is
    auckjevanderleij@hgotmail.com. Groet, Auckje van der Leij

    BeantwoordenVerwijderen
  3. auckjevanderleij@hotmail is het! Fout geschreven!
    Auckje

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...